torsdag 23 mars 2017

En bra dag!

Dagen började bra när jag och Ola Torkelsson sågs på perongen i Malmö redan 07:15.
Då hade jag redan hunnit upp på kontoret och satt mågar hårddiskar i omflyttning.
Vi drog till Köpenhamn och lyssnade påa Espen Rasmussen.
Kommer du hans arbete kring nazismen som växer sig större i Europa, ett Europa som redan gått på det där, misslyckats och nu tror sig kunna försökt igen.
Usch.
Men, men han höll ett fint föredrag om sitt arbete på tidningen Information i Köpenhamn.
Det är bildchefen Sigrid Nygaard på tidningen Informatíon som tillsammans med Canon som arrangerar de här frukostarna.
Det är bra, mycket bra och nästa vecka kommer hon till Malmö och berättar om sig själv och visar bilder på PFK Södras årsmöte.
Kul!
En fin morgon alltså. Tack.
Ola Torkelsson
Espen Rasmussen
Sigrid Nygaard
VG-jobbet

-------

En fin arbetslunch med ett eventuellt kommande projekt och sen rundade jag av dagen med ett fint uppdrag i solen i Svalöv av alla ställen.
Så det får gå som en bra dag helt enkelt.

-------

När jag var i New York första gången, det borde ha varit 1990 kanske.
Då var Carhart väldigt hett där borta och här i Sverige fanns det inte alls och jag gjorde som alla sa och köpte någon jacka och ett par hängelsbyxor också.
Jag använde aldrig dem men jackan håller än idag faktiskt.
Jag rundar av med en film bara för det.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden