lördag 22 april 2017

Malmö - Östersund - Malmö


Arbetsveckan avrundades med en snabb och intensiv resa till Östersund.
Staden som jag alltid gillat av någon anledning tog emot med kalla vindar och regn.
Jag filmade i dagarna två och jag tycker det ser fint ut, var nöjd med grejerna även om mattskivan och spegeln i ett hus lossnade och jag fick dit det själv.
Ja, du vet den där känslan.
På torsdagen när jag kom tillbaka till hotellet så spelade Jan Lundgren och hans trio på hotellet.
Tyvärr var min uppstigning (04:00) den dagen lite för påfrestande så jag kunde inte njuta så länge.

--------------

Det är mycket fotografi i Skåne just nu. Albert Wiking ställer ut på Konsthallen i Lund och Anders Petersen, Martin Bogren och Lorenzo Castore ställer ut på Dunkers i Helsingborg.
Linda Fagerström sågar den utställningen duktigt här.

Gillar du naturfotografi har du såklart koll på Paul Nicklen, du kan se en fin liten film om honom här.
Filmad med RED-kamera, bara en sån sak.

Jag såg at det kommit vinnare till SONY-priserna och du kan läsa mer här.

Men ännu större är såklart att svenska Rebecka Uhlin kommit med på World Press Photo Masterclass, du kan se det på bilden här nedan som jag lånade av Jan Johannessen.
Har vi "tur" så hoppar någon av och danska Marie Hald också kommer med, vore himla fint.
Redan 2014 hade jag Rebecka med i min julkalender och du finner hennes lucka här.
Marie Hald var med senast nu och hennes lucka ser du här.
Kolla och stort GRATTIS tjejer!



Foto: Jan Johannessen

Tyvärr är jag själv inte i Amsterdam den här helgen när det är festival på World Press Photo.
Alltid fint att vara där.

Läste du Emma Svenssons intervju med Karolina Henke då?
Annars gör du det här.

Hoppas du har en fröjdefull helg.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden