tisdag 19 april 2011

Sov som en stock



Det här inlägget kommer vara postat typ 01:17. Jag har redan bloggat om tisdagens tidning.
Gå och lägg dig säger du. Går inte, säger jag.
Jag har precis avverkat sådär 65 mil på vägen. Fullmånen sken så vackert och starkt att jag strax söder om Landskrona fick fälla ner solskyddet och sundet låg blankt så att Danmark speglade sig fint i vattnet.
Jag stannade till på Statoil i Hylltena, strax söder om Jönköping.
Kan jag rekommendera förresten, jag har bott där några gånger i deras stugby med sjöutsikt.
Bra om man kommer iväg sent och ska åka långt. Lägg dig i underslafen och läs alla fyndigheter gäster skrivit in i taket.
Du kan om du har tur lära dig några nya könsord om inte annat.
Ja, ja åter till statoil för den här gången nattade jag inte över. Jag tankade och innan jag körde vidare tog jag 2 tabletter koffeintabletter som jag fått bara för att hålla mig vaken.
Lägg där till att jag aldrig druckit kaffe och kan inte ens med lukten av det.
Ja, men det gick fint, inte en chans att somna de sista 30 milen.
Bra så men nu då?
Nej, nej, ögonen sticker ut som råttpittar på mig. Vad är det för liknelse förresten?
Här sitter jag och kanske blir jag trött senare, jag vet inte, jag är ju inte van i allafall.

Imorgon är det biokväll för oss på bildredaktionen. Det blir en fin dag, det känner jag redan.
Vi hörs senare.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden