fredag 28 september 2012

Fredagsbönen

Sista veckorna har vi haft det lite tufft med veckans bilder.
Nu blev det dött lopp mellan mig och Linda Axelsson idag.
Visst, det är ju en seger ändå och den räknas den med.
Vad landar jag på idag.
Det kan vara min sjunde eller kanske åttonde och då är jag uppe på "all time high".
Men läser mina kollegor detta så kommer jag inte vinna en gång till på hela året.
Fan!
Förlåt.

Vi backar bandet lite, lite.
Dagens fredagsbön gick i Perpignans tecken.
Linda Axelsson som inte bara vann veckans bild höll också i bönen tillsammans med Christina Arvidson som var där nere i Frankrike.
Vi har pratat så många gånger om den här festivalen och dom lyckades hitta en egen tråd i det hela på ett fint sätt. 
Härligt att bjudas på bubbel (alkoholfritt), ostar och kex och oliver och allt vad det var här hemma i Sverige och få se bra bildjournalistik.

Damerna hade också satt ihop en lista på fotografer till oss.
Jag bjuder på den till dig jag också.
Kolla in:


Ja, nu laddar jag åtminstone för imorgon.
Ny dag i tidningsverkstaden.
Härligt.

Sa jag förresten att vår tidning blev utsedd till nordens bästa design?
Härligt att få jobba med duktigt folk.

Foto: Linda Axelsson/Sydsvenskan

2 kommentarer:

P-O Stoltz sa...

Tack för alla fina tips, ska väl vara till Bea då, och tack till dig Lars för att du tog dig tid och göra länkarna. Har lagt dem alla som favoriter för framtida njutning. OCH...kul att hör att du känner dig på G!

Hils från Styrsö

P-O Stoltz sa...

Nu läser jag som en kratta. Tacka Linda och Christina ska ha tack för listan.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden