onsdag 2 oktober 2019

Snodde SFF mitt koncept?

På egen hand hade jag tre workshopar där jag försökte berätta om min resa från stillbild till film.
Som jag förstod det var de uppskattade och jag hann ha en i Malmö, en i Jönköping och en i Stockholm och när jag skulle ha min fjärde i Stockholm bad jag min förening SFF att gå ut med det på deras hemsida och i deras medlemsmail, vilket de varit snälla och gjort tidigare.

- Javisst, var svaret och när jag några dagar senare gick in på hemsidan för att kolla om det låg där så gjorde de inte riktigt det.
Nu hade SFF skapat en egen workshop med samma namn och upplägg som jag hade men med en annan utbildare.
Jag har ju inte patent på varken konceptet eller idén men lite ledsen blev jag.
Samma namn dessutom, kunde de inte hittat på något eget?

Nu har de döpt om den lite för att det inte ska se allt för lika ut och bytt ut rörligt till film.

Jag är mycket väl medveten om att det finns mängder med filmare som kan filmandet 1000 gånger bättre än jag, min idé var att jag också kommer från stillbilden och riktade in mig på de som vill komma över tröskeln till filmandet.
Nu fick jag ett nytt medlemsmail av SFF och deras kurs verkar hänga i, själv ledsnade jag lite.

-----------------

Men nu tycks det kanske öppna sig en dörr för ett event under hösten ändå för mig vilket känns roligt.
Jag ser fram emot att träffa likasinnade och berätta vad jag lärt mig och lära mig lika mycket själv, det är alltid roligt.
Hoppas vi ses då, jag återkommer när och OM allt spikas.

-----------------



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden