måndag 29 september 2008

Anyone for a horse?


Jag som hade lovat mig själv och min yngsta dotter en dag i naturen.
Tror du att det blev så?
Nej, tok.
Som tur var visste hon ju inte om det så jag hade ju inte lovat på det sättet.
Är på ett duktigt dåligt humör idag. Okej, solen skiner men annars, nej jag vet inte.
Final cut och jag kommer inte överens. Hela min dator och jag behöver gå i terapi tror jag.
Varför krånglar den så mycket just nu?
När man spar ner en färdig film i final cut och sen ska spela upp den, varför i hela världen hackar den då?
Jag freakar ut på detta.
Min fru jobbade i Dublin ett tag och jag hängde ju där mer än ofta om man säger så.
Vi hyrde en liten trerummare ett tag.
15000 kr i månaden och nu snackar vi 2001.
Första gången jag var där var gatorna fulla med häst och vagn. Så är det inte riktigt längre, nu är det mer hightech och dyrt.
Första lördagen i varje månad kommer kidsen in till stan och ska sälja sina hästar.
Djuren är såklart av olika sort eller kvalité kanske man ska säga.
Någon gick för 20 pund minns jag.
Dublin har ett fint fotoställe mitt inne i Temple bar. Gå dit om du är där.
I samma byggnad ligger IFC som är (irish film center) som visar mycket bra film.
Dessutom har dom pub på biografen och toaletter liksom inne i salongen.
Jag var pappaledig där ett längre tag och varje dag tog jag med mig dottern som numer är den stora till Killiney beach, som är en otroligt vacker plats på jorden. Där mös vi på en filt med mosade bananer till henne och sushi till mig.
Man ser Bonos hus från stranden. Det bor en drös med kändisar i det där området.
En dag när vi körde hem i den lilla gröna bilen vi hade så var Bono och Alis port öppen och där stod självaste rockstjärnan i sina solglasögon, mjukisbyxor och en baby på armen. Nog kunde jag se en liten kräka där på axeln också.
Han stod och instruerade några hantverkare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nominerade dig till stora journalistpriset idag.

Hälsn Joli

Anonym sa...

Hej. Tänkte höra med dig om du har något bra tips på något program där man kan göra bildspel, har sett att du har lagt upp en del bildspel på din blogg...

Tack för en bra och väl uppdaterad blogg:)

Mattias Johansson sa...

Mosade du sushin?
Nä, då blir vi upprörda!

Lars D sa...

Hej joli.
VA!? Är det sant, det var en överraskning.
Men vad snällt, då får vi se hur det går.

Hej Anonym
Tack. Jag använder soundlsides som du kan ladda hem och testa gratis på www.soundslides.com
Lycka till.

Hej Mattias
Inte en chans, men bananen.
Hoppas att allt är bra med dig på kursen.
Skriv-skriv!

/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden