måndag 8 september 2008

Tugs of war


I söndagens DN kunde man läsa att imorgon kommer ett stort bildreportage från VM i dragkamp.
Jonas Lindkvist är där. En av Sveriges bästa fotografer.
(jag säger inte den bästa även om han är det, med rädslan att han ska bli dryg som bara den, trots att han inte alls har den läggningen.)
Jag går ut och köper tidningen (15 kronor i kiosk)
Jag har svårt att hitta det där stora bildreportaget.
Nej, DN, jag hittade det. Jag såg det.
Skärpning.
RESPEKT!
På DN,s hemsida hittar jag ingenting heller.
Jag är rädd att ni inte kan skryta och slå er på bröstet i vår när Jonas återigen tar emot priser för sina braiga bilder.
Nu ringer jag honom och gråter ut.
2005 gjorde jag ett reportage själv om dragkamp. Jag hängde lite med Heds IF som är en liten förening hemma hos mina föräldrar.
Det var roligt och du ser ett bildspel här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden