tisdag 19 maj 2009

Det är dimma över Rönnby


På Sydsvenskan har vi extra umgänge varje vecka just nu.
Det är roligt och vi knyter ihop påsen ordentligt när det gäller gemenskapen.
Vi har en god stämning tycker jag och som sagt.
Det är lite så vi jobbar på Sydsvenskan.
Förra veckan tackade vi av Caij och Thomas som slutade. Det gjordes med mat och salsakväll.
I morgon är det onsdag och då väntar en liten utbildningsdag.
Vi ska snacka berättelser. Kalle ska visa en film han har gjort.
Jag har sett den och bara den gör en inspirerad.
Vi ska snacka multimedia och ljud. Vi ska skratta och avluta det med långlunch och en kall.
Eller två.
Umgås, det blir roligt det med.

Jag får ett mail från Åke idag också och han tipsar om detta.
Läs längst ner på editors note.
Tack Åke.

Jag visar nog på tok för lite bilder känns det som just nu, men det är inte så konstigt. Jag tar inte sådär jättemånga bilder heller.
Jo, det blir lite porträtt och sånt men det är inget att visa här på bloggen.
Idag träffade jag ett tjejband från Malmö som släpper ny skiva.
Trevliga.

Den här veckan har jag fått tre förfrågningar om föreläsningar. Det är roligt men det får inte bli för mycket bara.
Det tar mer på krafterna ibland än vad man fattar.
Sundsvall, Kalmar och Nya Zeeland.
Spridningen är okej ändå och jag ska se vad jag kan göra, haha.
David Brent blev också erbjuden en igår i avsnitt 2 i säsong 2. Han skulle få 300 pund för 15 minuter och han i vanlig ordning skryter om det. Härligt, därför var jag tvungen att skriva om mina här, jag försöker ju bli lite mer som honom även om mina inte innehåller några 300 pund i kvarten.

Bilder ja.
Den högst upp är från OS i Aten 2004. Jag fick frågan idag vilka jobb som varit roligast under mina år.
Vad svarar man på det?
Jag har tyckt att OS alltid varit löjligt roliga även om det sista med avbiten tand var lite jobbigt på grund av tanden.
Balkan har varit otroligt givande och spännande men roligt kanske är fel ord.
Längst ner en bild från Kosovo.
- Jag har nog inte gjort det roligaste än, svarade jag.
Vilket svar, mycket för att skydda sig själv tror jag. Man vill ju inte vara förbi allt eller så är det födelsedagsångest kanske.
Även om det är dagar kvar tills dess.

Pontus Höök tipsar om detta.
Stark historia men inte lika starka bilder och visst, han har rätt.

Jag får ett sms från IDK i skogen. Han jagar räv. Bara en sån sak, han är skön han.
Vi bestämmer att Frennesson ska både göra Sweden rock och Roskilde.
Peter skiner upp och det gör mig glad, riktigt glad.

Må väl.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå dimma över Rönnby?
Elin

Anonym sa...

Kan du inte visa mer bilder från OS?
Jag heter Martin och följer dig varje dag här på bloggen.

Lars D sa...

Hej Elin
Rönnby är det område i Västerås som jag är uppväxt i.
Där har alla gator sportnamn och jag växte upp på diskusgatan och min kompis Göran på bandygatan.
Det kan vara dimma där nu, man vet aldrig.

Hej Martin
Vad roligt, tack.
Under OS i Peking tyckte jag att jag la ut bilder så jag knappt har några kvar men visst, jag ska försöka hitta några äldre och visa dig om du vill.

/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden