torsdag 28 maj 2009

Jag har också stått på Globen


Den här killen då?
Han är väl för skön. Jag känner honom lite grann sen förr om man säger så.
Mikael Genberg heter han förresten.
Först byggde han ett hotell i ett träd i Västerås.
Sen ett under ytan på Mälaren och så ville han ha en röd stuga på månen med en skylt på dörren som det stod Västerås på.
Där är han inte än men nu är han ett hus på globen i allafall.
Skön kille med många galna historier även om det var länge sedan jag stod och lyssnade.
Ja just det, jag har också stått på Globen en gång.
Jag och nuvarande sportkrönikören på DN, Johan Esk klättrade upp.
Det finns en stege i innertaket av Globen och när man kommer upp är det 120 meter ner till isen och man är på en liten skön stege. Väl upp på taket är det rätt stort och vi tog lite bilder på taket och modellens flickvän stod på deras balkong på söder och vinkade.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden