onsdag 24 juni 2009

Neda


Jag tankade hem det här till datorn.
Nu har jag gått igenom och slängt ett gäng GB. 20 typ.
Datorn seglar som i värsta stormen.
Gör det du med, rensa upp, starta om och så wow liksom.
Mycket svartvitt nu. Jo, jag vet, visst är det snyggt?
Nu ska jag packa min väska, åker till Frankrike på fredag och i morgon hinner jag inte.
Vi har annat på gång på bildredaktionen.

Såg ni inslaget om stillbildens kraft som Paul Hansen avslutar i Aktuellt?
Se inslaget här och spola fram till 14:30 om du vill se Paul men se gärna allt om Neda som det snackas om innan Paul.

Paul har väl dock inte blivit Årets Fotograf "bara" sex gånger, det är väl sju eller åtta kanske?
Men jag förstår honom att det kanske inte var rätt läge att rätta honom just där och då.
Här kan du se en film om Neda från CNN där hon dör när militären skjuter henne. Varför man nu vill se det?

Ingen bil än...
Okej, jag fattar I-landsproblemet i detta men ändå.
Vore skönt att bli färdig med det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Först ingen ting, sedan blod i ansiktet, därefter inget blod...
Är det fejk eller...
Jag fattar inte.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden