söndag 14 juni 2009

Tobbe från Vegas (NPPA)


Foto: Jessika Wennberg
Ja, då har jag gjort det internationellt. Stora förväntningar men ganska besviken. Kvällen började med mingel på en terass. Ca 200 bildjounalister var samlade. Ingen jag sett tidigare. Sedan följde en enkel middag under vilken prisutelningen startade. Från en talarstol rabblades namn i en rasande fart. Inga stillbilder visades ,dock samtliga rörliga inslag. Detta på ett oerhört enkelt sätt. Inga snygga program här! En person sprang fram och tillbaka och släckte belysningen. På den nivån var det. Så långt ifrån Årets Bild man kan komma.Uppskattningsvis saknades ca 70% av pristagarna, bla DN:s Paul Hansen. Då ordföranden ägnat fem minuter till att hedra sin hustru lämnade jag tillställningen. Lite besviken men också stolt. Dock riktigt duktiga fotografer som var med.
Torbjörn Jakobsson

Foto: Jessika Wennberg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snus är gott.

Anonym sa...

vad är det för tjejer i bakgrunden?
// Johan

Olsin sa...

Med tanke på bakgrunden funderar jag om det inte saknas ett u i förkortningen på Torbjörns diplom.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden