lördag 28 november 2009

Torbjörn Carlson


Idag vaknar Tobbe upp som en fri och lycklig pensionär. Efter 44 år på Sydsvenskan har han nu slutat.
Vi kör en bild från 1972 som Bilden idag. Han fick pris för den i Årets Bild.
Det finns också ett bildspel från hans långa karriär som du ser här.
Kolla på första bilden noga som Staffan Johansson tog där Tobbe själv är med.
Han ser lika dan ut på den som när han slutade igår, 44 år senare.
Det var konstigt tycker jag med Tobbe. Hans ungdomliga utseende.
När jag klev in i huset 1993 jobbade Tobbe såklart och hade så gjort ett tag.
Jag har aldrig sett Tobbe arg och det är en skön arbetskompis som man kommer att sakna såklart.
Njut Tobbe, njut friheten och kom gärna upp någon gång och säg hej.
Ta med dig den där drönaren Ove också.



Frennesson har plåtat Robert Gustafsson i dagens tidning.
Sähär ser det ut.


Idag har jag också en sida från Barcelona i tidningen.
Den ser ut såhär.

1 kommentar:

Håkan Dahlström sa...

Ha det så bra med pensionärslivet Tobbe. Det har alltid varit ett nöje att se dina bilder. Kanske går Rolling Stones också i pension snart.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden