lördag 9 januari 2010

Släpp aldrig in dom


Foto: Lars Dafgård/ Dalarnas Tidningar
Sitter och funderar på kursen på Fojo nästa vecka. Det är alltid roligt och lite nervöst att föreläsa eller hålla kurs.
Inte så mycket för att stå och snacka, men man hoppas så att dom som lyssnar ska gå därifrån och känna sig peppade eller glada. Gärna med mer kunskap. Det bästa med det är att man alltid lär sig själv så mycket.
Nu ska jag hålla den här kursen med Eva Åberg.
Det ska bli roligt och Eva kommer ha massor att lära oss, vilket jag ser fram emot.
En del som är med på kursen har jag snackat för förut och de får nog stå ut med en upprepning av en del grejer.
Mattias har jag haft på kurs flera gånger, han är rolig. Han ger sig inte den killen.
Kul att få hinna ses lite, han hittar så bra också i stan...
Se bildspel han gjort här och här och här.
Från Kalmar kommer också Tomas Köningsson som också ska gå kursen.
Kolla lite vad han gjort här och här och här.
Jag har varit på SvD och föreläst och där träffade jag både Yvonne Åsell och Malin Hoelstad.
Kommer du ihåg att jag tipsat om Malins bildspel förut men du ser det här igen.
Här ser du ett spel som Yvonne har gjort.

Foto: Yvonne Åsell/SvD

Lars Dafgård har jag också haft på en kurs en gång och vi insåg ju att vi hade samma initialer en sen natt på torget i Kalmar.
LGD.
Det är en ambitiös och rolig dalkarl det. Ska bli roligt att ses igen.
Här och här och här ser du några bildspel han har gjort.
När jag var uppe på Nordens fotoskola och träffade SvD,s bildchef Joakim frågade han hur många fotografer jag skulle skicka från Sydsvenskan men mitt svar var noll. Jag hade inte tänkt på det alls. Men så visade Linda Axelsson intresse och vi fick igenom pengar till kursen så hon ska också gå den.
Så mitt svar blir nu att vi skickar en. SvD tre stycken. Mathias också från nätet.
Wow! Det blir som sagt roligt och lärorikt.
Linda sitter ju bredvid mig på jobbet så det vill till att hon får ut massor hon också.
Linda var en av de första hos oss som började med ljud. Här och här och här kan du se lite vad hon gjort.

Foto: Linda Axelsson/ Sydsvenskan

Så det blir en härlig vecka i bilden och ljudet och berättandets tecken.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden