söndag 9 maj 2010

Fejk?


I November förra året träffade jag på PF dagarna den italienske fotografen Marco Vernaschi.
Jag tyckte han var duktig minns jag och jag, Linda och Hussein diskuterade.
I Amsterdam vann han första pris i general news, picture story. Ett par (Helle och Jørn) som jobbar i Sydafrika har spenderat mycket tid på att visa att hans bilder inte är sanna.
Läs deras inlägg här och se en film om det hela här .
Det vi diskuterade mest, jag och Linda och Hussein var att han hängt med de prostituerade väldigt mycket.
De kvinnorna hade han lämnat ut ganska mycket i bilderna han visade i Danmark och torskarna hade han skyddat.
Nu kan det alltså vara så att han är en ännu fulare fisk än så.

1 kommentar:

Hussein El-alawi sa...

hej lasse

det kändes väl lite konstigt med den där satellit telefonen med ,,,,

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden