tisdag 18 maj 2010

Vardag


Det är sommar 2003. Carolina skulle ta sitt första VM guld i Paris.
Hon gör övertramp efter övertramp i längdhoppet.
Min vän Jonas och jag åker tunnelbana till arenan tidigt på morgonen.
Han är snäll och har lagt en fin fluga (ett slags fiskedrag) i en fin ask (en tvålkopp).
Jag fiskar inte och vet verkligen inte hur man gör med flugfiske.
Men jag fick veta att det var en väldigt fin bunden fluga. Han hade gjort den själv nämligen.
När vi kom till säkerhetskontrollen pep det på mig och Jonas fnissade vidare.
När jag tömt alla fickor och allt hittade dom det där draget.
Men det är väl klart att dom undrade va fan jag skulle med ett fiskdrag till där inne.
Kanske visste Jonas det, kanske inte.
Carolina vann i allafall och någon hade hyrt en restaurang för att fira med henne.
Nej tok Carolina kom inte, hon stannade på rummet och spelade skitgubbe och åt smågodis.
Men vi var några som firade ändå...
Sista dagen skulle alla svenska medaljerna samlas på en trappa och vi skulle i natten ta de där ganska meningslösa bilderna med blixt och skicka direkt från trappan och vara klara.
Jonas kortläsare funkade inte och han svingade den i marken med ett kras så det flög upp splitter i Niklas Larssons ansikte.
Ja, lite vardag på fältet sådär.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sorgligt!
Anders Eklund/MVT

Niklas Larsson sa...

Haha! Det kommer jag ihåg! Det var tider det... :-) Såg förresten att Carolina skall göra comeback nu. Kanske dags för dig och mig att göra comeback på de stora idrottsevenemangen snart också? :-)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden