fredag 21 maj 2010

Födelsedag med Leif Å


Henrik, Kalle, Leffe och Christina.

Idag på bönen så var det Leif Å Andersson tur att hålla i det.
Vi liksom han har laddat för den här bönen. Leif går i pension om en vecka och vi vet inte hur vi ska klara oss utan honom.
Men det tar vi en annan gång.
Eftersom Leif sagt till att han har mycket så började vi en halv timma före vanlig tid.
Emma hade bakat bakelser och vi passade också på att sörja av vår ena praktikant Anna-Karin som slutar snart.
Usch, det med.
Leffe hade satt ihop bilder från hela sin karriär på Sydsvenskan som började 1972 med en anställning 1973 sådär.
Otroligt berikande och underhållande show han höll Leffe och det tynger mig som sagt i hjärtat att han slutar.
Jag ska visa mer av hans grejer senare i bloggen.
Leffe är så populär på bildredaktionen så att för många år sedan trycktes det upp LeifÅ-knappar.
Emma hade letat fram sin.
Bara en sån sak.
Anna-Karin liksom jag fyllde år så det firades också av och mina härliga kollegor hade köpt vin och ost till mig.
Tack, snälla, snälla världens bästa kollegor.

Dagen till ära hade Emma tagit på sig sin Leffe-knapp.

Emma, Jenny och Röjder. På golvet ligger IDK.

Emma hade bakat fint till oss alla.

IDK, Anna-Karin och Brundin

Åsa kom upp med nytillskottet och sa hej

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden