tisdag 14 juni 2011

Lacien 2



Den här då?
Året är 1998 och det är OS i Nagano. Jag har för mig att det inte ens börjat. Tre Kronor skulle ta guld var svenskarnas förväntan.
Som alltid.
Det kallades till presskonferens. Jag stack dit.
Ulf hade kommit på att han inte var svensk medborgare. Han spelade i NHL och det var lättare att vara amerikan då så han fixade det. Men han hade glömt det. Någon frågade något om hans barn och då började Ulf gråta.
Det hade han inte tänkt på, dom är ju också amerikaner och som amerikan är det svårt att spela i tre kronor som ju är ett svensk lag.
Jag spelade på Finland och vann lite över 2000 kr minns jag.
Ja, det minns jag såklart.
Längst ner är jag och Bildbyråns Denny Calvo på väg på OS invigning.


1 kommentar:

Anonym sa...

Nästa så att man blir lite nostalgisk..../Denny

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden