fredag 17 juni 2011

New York 2



Jo, men nog ligger New York kvar allt.
En rolig polariodkamera ser jag på 86,e våningen.
En man tar en bild på en annan.



Jag går söder ut till det lilla galleriet Leica gallery som ligger på Broadway.
Den officiella chefsfotografen i vita huset, Pete Souza ställer ut bilder där.
Du minns bilden på Obama och gänget när dom ser på TV,n när Bin ladin blir skjuten.
Han är det och Leica gallery är ett litet mysigt galleri på 5:e våningen.
Gå dit om du har vägarna förbi menar jag.



Annars är det fredag idag. Jag vaknar senare och senare för varje morgon.
Hemma är det fredagsbön om någon timme och det är Anna Bank som håller i den.
I New York vräker regnet ner och jag vaknar av alla åsksmällar.
En hyrbil väntar på mig. Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden