lördag 25 juni 2011

Polen (sommaren 2001)



Sommaren 2001 var jag i Polen. Igen. Jag har varit där 3 eller kanske 4 gånger när floden Oder som rinner genom svämmar över.
Jag har varit där många gånger till på olika jobb. Jag gillar Polen. Jag gillar inte deras Flaki.
Nåväl.
Här på dessa bilder har floden svämmat över igen och jag åker runt och tar bilder.
Jag har med mig en egen gummibåt det här året minns jag och den står fortfarande kvar på redaktionen.
Det är 10 år sedan nu.
Det är lätt trodde jag att bara vada ut i vattnet och gå runt bland bostadshusen.
Glöm det.
Det är så mycket djupare än så och dessutom är vattnet fullt med kemi, mediciner, bensin och döda kreatur och allt vad det kan vara. Jag förslog det för en hjälporganisation och då fick jag se en polsk mans ben som just tänkt samma tanke.
Hans ben var som stora köttsår från kalsongerna och neråt.
Nej, tack alltså.
På några av dessa bilder åkte jag med en stor lastbil istället som skulle ut i ett villaområde och dela ut bröd och annat.
En av bilderna visar där vattnet dragit iväg så det är bara lera kvar och då träffade vi damen som tyckte det var på sin plats att göra rent bilen lite.
Sommaren 2001 alltså.




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden