torsdag 15 september 2011

Aten 2004-08-12



Det är över 40 grader varmt i Aten. Tävlingarna börjar om några dagar och det är svårt att få ihop något speciellt.
Seglarna har något och jag tar bussen ner till hamnen för att se om det kan ge något.
Letar och söker efter något OS-aktigt.
Bussen stannar, jag tar ur mina hörlurar och promenerar ut på den stora busstorget.
När jag når den stora vägen som jag ska över är det rätt mycket folk som väntar på något.
Jag stannar till för jag har gott om tid.
Då kommer OS-elden.
Så bra hinner jag tänka.
Jag tar det här knäppet som du ser ovan och sen smäller det.
Mannen till höger slänger sig på mig likt en rugbyspelare och jag faller i asfalten.
När jag ligger på marken med alla mina grejer får jag veta att jag då när han gjorde som han gjorde var ett hot mot hela OS- organisationen.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden