fredag 16 september 2011

Det är lite så vi jobbar...


Foto: Peter Frennesson/Sydsvenskan

Vilken jävla fredag det blev ändå. Jobbade till 01:00 igår och var på jobbet strax innan 08:00 i morse.
Sen har det rullat på hela dagen. Jag har inte ens hunnit blogga.
Såklart kanske men något inlägg brukar jag ju hinna med.
Inte idag. Möten, på möten och planering inför helgen och mycket annat.

Gnäll tär, det är inget nytt. Idag har det varit mycket gnäll. Det tär som sagt och jag kommer hem trött och sliten.
Kollektivt gnäll som jag ska ta emot och göra något av på olika sätt.
Men mycket glädje också såklart.
Fredagssushi och härliga kollegor. Vi pumpade Thomas Löfqvist på gamla minnen om när han jobbade i Växjö.
Det gillar jag.

Många möten. Det sa jag va?
Jag plåtade i studion också, fotograferna hade för mycket att göra.

Jag fick kritik för att jag skrivit (kvinna) i det här inlägget.
Säkert korrekt, jag har ändrat nu. Min poäng var mer att lyfta henne för att hon har ett sånt driv.
Så fel det kan bli.
Annika af Klercker är fotografen.
Plus till henne.

Jag hade möte med chefredaktören i onsdags. Jag funderar fortfarande en hel del på ledarskapet.
Det är spännande och kul. Lärorikt.

Jag hade ett snabbt "hejochvälkommen-möte" med Ludvig Thunman.
Skön kille. Väldigt glad och på hugget.

Vi hade fredagsbön på eftermiddagen. IDK höll i den. Han hade köpt en låda med chockladbollar.
Inte mindre än 50 stycken. 25 cocosbollar och 2,3 kg smågodis.
Ja, det är lite så vi jobbar.
Finare människa finns inte.
11 var vi på bönen. Godiset räckte.
IDK är snabbast på bildredaktionen så bönen var snabbt avklarad och vi röstade fram veckans bild.
Peter Frennesson kammade hem den även om han sagt tidigare i veckan att han inte hade något.
Då stod det ändå mellan honom och honom själv i finalen.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden