söndag 29 april 2012

Laleh 1


Här är mina bilder från konserten med Laleh. Om du inte är fotograf så funkar det så med just konserter att vi som ska fotografera får stanna 2-3 första låtarna. I det här fallet, i fredags fick jag stanna 4 låtar.
Inte för att vara snälla utan för att Laleh inte ens var på scen första låten.

På jobbet har vi fotografer en prioriteringsordning på våra bilder där 1 såklart är den som vi själva rankar som den bästa. Jag har rankat mina i den här ordningen som dom ligger i bloggen.
Om du kollar nästa inlägg så ser du att Sydsvenskan använt alternativ 3 och 4.
Men du ser också att tidningen var i behov av breda bilder och jag har prioriterat (den här gången, det är verkligen inte vanligt) 2 höjdare som favoriter. Det kan vara anledning.
En annan kan vara att jag har fel i min prioritering, vad tycker du?

Annars är det söndag idag. Jag är ovan att lägga ut så mycket eget material som jag gjort sista tiden men så blir det ju nu när jag är igång igen som fotograf. Det är ju dessutom min egen blogg.

I torsdag var jag på ett jobb i Arlöv, strax utanför Malmö.
Förra året var jag på jobb i Skottland på fotbollsmatch och där lyckades jag hitta ett riktigt bra regnställ.
Gore-tex och allt vad det heter.
I torsdag använde jag jackan för första gången och lyckades glömma den hemma hos familjen som jag skulle fotografera.
Snart ska jag åka och hämta den igen. Spännande va?

Imorgon är det en såkallad tidningsfri dag. Vad är det undrar du?
Tidningsfri dag är dagen innan det inte kommer någon tidning. 1:a maj kommer det alltså ingen tidning och dagen innan är alla lediga.
Vi på bildredaktionen har alltid någon i tjänst såklart och det råkar vara jag det.
Jag jobbar med härliga, trevliga, duktiga, glada, prestigelösa Hussein El- Alawi.
Husse som vi kallar honom är ärligt talat en riktigt hygglig kille på alla sätt.
Det är en ära att få jobba med honom och på konferensen tog vi i hand på att alla jobb vi gör på måndag (imorgon alltså) måste resultera i ett bildspel.
Härligt med utmaningar, som sagt det blir kul att jobba med Husse och jag hoppas vi har fler vad i framtiden han och jag.

Det sägs att det ska bli 20 grader varmt idag i Malmö. Vi får se.





1 kommentar:

Hussein El-alawi sa...

Lasse du är underbar människa och det är en ärra att få jobba med dig ,,

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden