onsdag 12 december 2012

12-12-12

Det var den där dagen det. Dagen då jorden skulle gå under. Men pusta inte ut ännu.
En del säger att det är 21/12, jag vet inte exakt alltså som du hör.
Vi får se vad som händer.

Klockan är snart 22:30 och jag sitter och kopierar ikapp från dagen.
Känns sådär måste jag säga, långa dagar.
Hektiska.
December.

Jag träffade Elvis idag.

Jag träffade också Thea som du ser här ovan när hon plumsar i poolen.
Poolen var väldigt varm.
Fint.

Jag är glad att jag har blivit inbjuden att sitta med i branschrådet på Universitet i Sundsvall.
Möte i februari.
Fint.

Jag är också glad att jag blivit inbjuden på ett "gig" i april på Skurups folkhögskola.
Fint.

Jag är glad för mina kollegor.

Jag blir matt att allt det här tävlandet inom bildjournalistiken snart drar igång.
Val, bildtexter, namn och allt vad det är.
Puh!

På fredag ska vår fina praktikant Anna Ekros hålla i fredagsbönen.
Det är hennes sista dag på praktiken vilket alltid känns tråkigt.
Men hon har bett oss alla att ta med en bild av en fotograf som vi inspireras av just nu.
Bra idé tycker jag.
Men vi är inte där ännu, det är ju torsdag först och jag spenderar den utomlands.
Fint.

Nytt glas till iPaden.
1200 kr

Snart är julen över.

1 kommentar:

Daniel Nilsson sa...

Elvis, han i Höllviken ? Rolig kille!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden