måndag 17 mars 2014

10000 vandrade genom Malmö.


Jaha, då var det måndag igen.
Igår samlades 10 tusen människor i Malmö för att gå genom stan och säga att det är inte okej med nazism och sån skit.
Bra, jag blev glad av det, att så många kom och så många som kämpar emot hatet och våldet.
Det är synd, väldigt synd att det ska behövas bara.

Mycket politik men jag hittade den här killen, som bara gick ut och fick det sagt.
På sitt sätt.
Det gillar jag bäst.

Det är märkligt att vissa människor har så jobbigt med olikheter.
Släpp det bara, sköt dig själv och respektera andra.
Lätt.

Du ser förresten fler bilder här om du vill.

Efter demonstrationen eller vad vi ska kalla det skyndade jag till Lund för handboll.
Det är kontraster det, så är ju jobbet.
Det innebar också att det blev båda C1:orna i dagens tidning.
Du ser dom här nedan.




1 kommentar:

Susanne Hultman sa...

Verkligen en talande bild, den med "vanligt folk". Det fanns ju många av oss mer eller mindre "vanliga" bland de 10 000.

Kul att få hälsa på dig i verkligheten. :)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden