söndag 23 mars 2014

Offerkoftan

Idag när jag satt och väntade på mina skrivande kollegor utanför Rögles arena i bilen lyssnade jag på dagens avsnitt av Mattsson&Helin.
Du kanske minns mitt inlägg om "andra klassens journalistik".

Idag nämndes jag i avsnittet där Mattsson tyckte att jag gått hårt åt herrarna och Helin tyckte jag dragit på mig "offerkoftan".
Visst, så kan det nog tolkas men egentligen är det precis det Helin själv säger, att bildjournalistiken kanske aldrig varit viktigare än vad den är idag.
Det var ju precis det jag ville att mitt inlägg gick ut på, även om jag kanske inte är bästa vän med pennan så att säga.

Herrarna rundar av dagens avsnitt med att kanske i framtiden ha ett avsnitt ägnat helt åt bildjournalistik.
Yes!, nu snackar vi.

Ingen offerkofta här inte, men jag ser fram emot det avsnittet.

Fint så.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden