söndag 27 april 2014

Det är söndag!


På den här bilden har Marion Jones precis tagit OS-guld i Sydney och ska krama sin mamma.
Jag satt bredvid mamman den gången och Marions bror sa till mig innan loppet:
- Det ser ut som att du sitter på rätt plats.
- Jaha, hur kommer det sig då, frågade jag.
- Jag är hennes bror och här är hennes mamma, sa han lugnt.
Jag böt ut mitt 70-200 till en vidvinkel helt enkelt.

Sen blev det doping och hela den grejen såklart men ändå.
Då var det sporthistoria och bredvid mig hade jag min vapendragare Jonas Lindkvist.

Han och jag har precis i detta nu avslutat den workshop vi har haft i helgen.
Så många duktiga fotografer vi fått chansen att träffa och att få se deras bilder.
Underbart!
Tack alla som kom och inspirerade.
Trött och glad.

Nu väntar den vanliga vardagen igen och en bilfärd söderut.

Jag fick ett tips om det här reprotaget men jag tror inte det är särskilt mycket för stillbilder ärligt talat.
Men roligt såklart.


Nu gäller det att samla ihop sig och fundera på resten av året.
Vad ska hända nu?
Något projekt, kanske fler måste det kommas igång med.
Känns fint och inspirerande det med.

Om du är riktigt sugen på att se hur bilden där uppe togs kan du bara spola fram till 11:20 där du ser både mig och Jonas Lindkvist som yra höns.
Typ.


Ha en riktigt fin söndag!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden