lördag 5 april 2014

Tranor och hängivenhet

Foto: Ingemar D Kristiansen

I veckan var IDK tillbaka vid Hornborgarsjön och kollade men framför allt fotograferade tranor.
Det har han gjort många gånger.
Får jag för mig åtminstone.
Han mår som bäst då.

Det är inspirerande att höra hans historier om 17 timmar i ett gömsle med böjda ben och allt vad det är.
Själv skulle jag inte ge det 7 minuter men vi är ju olika.
Jag inspireras av drivet, att viljan att efter 400 år i yrket fortfarande vilja.
Härligt!

Jag får ett mail ifrån Jonas i NY där han skriver:

Jag var som ung en passionerad fågelskådare, Eskilstorps Ängar var runt hörnet. 
Jag har i alla år uppskattat din kollega Ingmars naturbilder och uppskattat hans otroliga hängivenhet och passion. 
När det här dök upp på TV nyligen tänkte jag att nästa år ska jag åka upp till sjön i Sverige och titta på tranorna.

Det gör mig glad och Jonas passar också på att tipsa om det här alltså.
Jag passar på att tipsa om en bildspecial IDK gjorde efter årets resa som du hittar här.

Vore fint om de fina herrarna stötte på varandra där i ett gömsle nästa år.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden