tisdag 10 mars 2015

Tider och gissningar

På fredag delas priserna I Årets Bild ut i Norge med start klockan 14:00.
Chris Maluszynski och Magnus Wennman satt i juryn där.
Paul Hansen satt i den Danska, men det har jag redan skrivit tror jag.
Så svenskarna syns i jurysammanhangen också.

Här har du hela programmet för Norska Årets Bild.

Jag får väldigt många reaktioner på mitt inlägg om sportreportage-inlägget.
Alla håller med än så länge, men få vill föra diskussionen offentligt.
Lite läskigt kanske, vad är folk rädda för?
Men jag vill tacka för stödet och att alla håller med, det är ju alltid fint.
Nu går vi vidare helt enkelt.
En del frågar sig hur jag pallar, men just det beskriver jag ju i inlägget, för att jag tycker mitt men även allas jobb är viktigt.
Nog om det nu.

På lördag delas priserna ut i svenska Årets Bild på Fotografiska i Stockholm.
Här har du det programmet.
I svenska ÅB vet vi ju redan många pristagare men låt oss gissa lite hur det ser ut för övrigt.
Det är mest reportageklasserna som gäller och Årets Fotograf och Årets Bild som vi inte vet.
Här är mitt giss.

Årets Fotograf:
Paul Hansen

Årets Bild:
Joel Marklund

Årets Utlandsreportage:
Paul Hansen

Årets Multimedia:
Magnus Wennman

Årets Porträttserie:
Johan Bävman

Årets Svenskreportage:
Fredrik Funck

Årets Rookie: (svårt, hur länge är man en rookie?)
Jonas Tobin, Olof Ohlsson eller Natanael Johansson

Svenskt reportage har jag svårt att utse för jag har inte koll på allt (såklart) men jag kan hoppas på duktiga Fredrik Funck som prisats många gånger tidigare i ÅB men han kan verkligen få mer.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden