torsdag 5 mars 2015

torsdag

Det är en sån där planeringsdag.
Bokardag med hotellsidor och flygresor på skärmen.

Måste tipsa dig om det här.
Det är min kamrat Torbjörn Jakobsson som ringer och berättar.
Så enkelt, så nära och så roligt.
Se det.

Igår kväll fick jag chansen att kolla in en ny Sydsvenskan-satsning som kallas Late Night Lund.
Det är min kollega Cecilia Nebel som dragit igång med det där och så bra hon gör det.
Med TV-sänding och allt och den kan du se här.
Det var Cecilia jag var i Rumänien med förra året och du ser två filmer vi gjorde där nere.
Del1 här och del2 här.

Så startade ju också "Alla är fotografer" med Henrik Schyffert och Johan Rheborg.
Jag tycker att båda blivit bättre fotografer, och jag blir glad när jag ser Henrik säga i en tidning:
"Alla är fotografer, men väldigt få kan fotografera".
Det är fint att dom bjudit in Tomas Gunnarsson, genusfotografen till första avsnittet och på något sätt hyvlar av den kritik herrarna fick efter förra säsongen.
Läs gärna hans blogg här.
Emilia Bergmark-Jiménez känner jag inte men jag blir väldigt glad av hennes energi.
Kolla hennes hemsida här.

Stefan Hyttfors beskriver dagen på facebook på ett bra sätt.
"Dom flög med Norwegian, köpte sin tv av Mediamarkt och maten hos Lidl. 
Sen klagade dom när jobben försvann och röstade för solidaritet".


Smutsen kring bildjournalistiken bara fortsätter, nu skriver David Burnett om det på sin blogg.
Du ser det här och nu hjälper jag till att sprida det.
Dumt kanske.
Locket på, är det bästa lösningen?
Du läser hans inlägg här.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden