tisdag 17 mars 2015

Tisdag!


Från och med nu är det rätt mycket på programmet i veckan.
Det är kul tycker jag.
Mail och annat om arvoden och pengar. Planering för workshops och hotellbokningar.
Allt faller på plats och sen ut och fotografera och möte på det.
Precis som jag gärna har det.

Billy Bragg på Spotify.

Många tankar.

Måste nog säga att jag fastnat lite i plug-ins. 
Det är kul och dyrt men säkert helt nödvändigt.

Hotellen i Amsterdam är dyra, åtminstone när jag vill vara där.

En röd avtryckare till min Fujifilm är nu äntligen beställd.
Helt nödvändig skulle jag säga. 
Ett såkallat måste. 3 dollar.

Jag är glad att jag hade som princip att svara på mail samma dag när jag var bildchef och fick många
mail om förfrågningar och reportageförslag.

2% kvadratiska bilder i danska årets bild.
Gillade mycket i norska ÅB också.
Svenska smakar jag fortfarande på och funderar.
Det är alltid tomt efter ÅB-helgen tycker jag, det är synd att man inte får en bok att bläddra i så man kan kolla i lugn och ro.
Jag har hunnit gå igenom Paul Hansens kollektion till Årets Fotograf.
Men juts det, låt mig vila på det hela.

Jag har fått ett gig på tidningen VLT i Västerås där jag började.
Det blir väldigt roligt men också lite nervöst att prata inför fotograferna (och alla andra) som tog hand om mig när jag som 14-åring kom dit, och som dom tog hand om mig tills jag drog vidare till Stockholm och senare Malmö.
Blir fint.

Jörgen Johansson drog till Rumänien direkt efter ÅB-festen.
Roligt.

Imorgon är det fotograf-frukost i Köpenhamn. Mads Nissen berättar och du bjuds på kaffe.
Fyra mornar med fyra olika fotografer. 
Det är en bra idé. 
Den kanske vi ska sno rakt av och köra på den här sidan bron.

Thåström till helgen.

Jag har en dator till salu.

Selma Gow tittar alltid på mig här där jag sitter från sin fina skolbild.
Hon ler och jag tänker ofta "hur hade Selma gjort nu?" när jag tittar på bilden.

Dagens Nyheter åt tårta igår såg jag på social medier med prisade bilder i marsipanen.
Så rätt. Så roligt.

Jag sänder med en bild från min senaste fotbollsmatch.
Malmö FF mot Jönköping Södra.
Det är Magnus Wolff Eikrem som jublar efter 2-0 målet.
Jag tycker egentligen jubelbilder är rätt meningslösa, men du får denna ändå.

Snart påsk också.

2 kommentarer:

Magnus Nystedt sa...

Så du kommer till Västerås på besök? Kul! Om du har tid för att prata med fotoklubben eller i annan situation säg gärna till. Vet inte om vi kan ordna betalt gig men vi kan väl försöka om du har tid. Om du är intresserad, maila mig på emiratesmac@gmail.com :)

Lars D sa...

Hej Magnus

Jag mailar dig så ser vi om vi kan få ihop något.
Vore roligt.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden