onsdag 8 april 2015

Där tigrarna stannar.

Det är bara en sån skön känsla att trycka på den där "skicka-knappen" till deklarationen.
Lite av en tandläkarkänsla, nu dröjer det till nästa gång.
Kanske någon annan ska göra det i fortsättningen dessutom?

Jag besöker tillsammans med Ola Torkelsson, Leif Å Andersson, Lisbeth Westerlund och Thomas Löfqvist Louisiana under gårdagen.
Dimman ligger tät över sundet och det är vackert där i restaurangen.
Vi ser Jeff Wall men också Richard Mosse men ingen av utställningarna får oss att ramla av stolarna.
Men det ger oss många frågor och det kan vara bra det också.
Åk gärna dit du också.
Sitt ner, fundera lite.

Jag ser några dokumentärer på TV:n på natten och du kan också göra det.
Se denna, denna, denna och denna.

De sista två får mig att bläddra igenom mina Fool ännu en gång.

Jag drömde om Indien inatt. Det var fint och varmt.
Därför bilden till detta inlägget från ett reportage om Lifeline Express som jag gjorde där 2008.
Jag var väldigt magsjuk under det dygnet som jag var på tåget, men det kan vi låta vara just nu.

Måste komma till skott med några "gig" som väntar.

Jag ska snacka sportfotografi på en stor telefonkoncern i Stockholm nästa vecka.
I slutet av april ska jag hinna med både ett snack på Västerås Konstmuseum, kolla här och dagen efter på min gamla modertidning VLT.

Stör mig på redaktörer som inte svarar på varken mail eller telefon.
Ännu värre med uppdragsgivare som inte betalar sina fakturor.
Livet som frilans.
Ständigt denna dröjsmålsränta på 20%.

Annars är det glatt!

Ha en fin dag!

p.s som du ser har rubriken inget med något att göra.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden