måndag 13 april 2015

vecka 16

Ny, vecka och ny dag.

Avrundade veckan igår med Sigge som jag träffar under några tillfällen.
Som en personlig workshop kan man säga.
Det var fint och vi pratade om Magnumfotografen David Hurn och när jag kommer hem ser jag att ur.se kör en serie med kända fotografer som du med lätthet kan se du också.
Här gör du det.

Donald Boström skriver om bildens och fotografens status.
Här läser du det.

Per Lindström skriver också om Lars Tunbjörk och det läser du här.

Nu tar jag tag i veckan som kommer med allt det kan bjuda på.
Möte först.


1 kommentar:

Sigfrid Lundberg sa...

Jag tyckte också att vi hade väldigt trevligt!

Hurn är ju en duktig fotograf och det finns mycket att läsa av och om honom. Boken On Being a Photographer: a Practical Guide skrev han tillsammans med Bill Jay (Amazon) gav mig väldigt mycket.

Sigge

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden