tisdag 5 juli 2016

Karlshamn


Jag sitter i Karlshamn på mitt hotellrum.
Nu är det mörk där ute, och jag har fönstret öppet.
Det fläktar fint från havet och jag lyssnar på Lars Winnerbäck här på datorn.

Jag är här på ett filmgig som känns himla spännande.
Jag har flugit med drönaren fyra gånger och glömt den där lilla plastbiten som skyddar kameran på en höbal långt ute på landet.
Jag har hunnit åka tillbaka och hämtat den och fått den där fina känslan av nöjdhet.

Bra att ha två filmdagar för nu har jag kollat genom allt, lyssnat och skrivit upp vad jag saknar och vill ha under morgondagens filmning.

Jag hann med en Pad Thai här nere på kvarterskrogen, men min kamrat Jonas Gustafsson är inte hemma i stan tyvärr. 

Bilden längst ner är tagen över en vacker badplast här i stan.

Nu känner jag doften från fabriken mittöver här och förstår vad Robin Aron menade (på Facebook) när han frågade om jag stod ut med lukten.
Det gör jag inte och stänger nog fönstret i detta nu.

-------

Jag läser om Mittmedias ledning som nu får lämna sina tjänster.
Alltid ledsamt när folk får lämna sina tjänster men också bra att de ansvariga får stå just till svars för sina beslut.
Läs mer här.

Jag hörde förresten för länge sedan att just Lars Winnerbäck har en stor fotobokssamling och är intresserad av fotografi.
Kul det också.

Nu gäller det att samla kraft här och komma i säng så jag är vaken imorgon.
Men vi kan väl hålla kontakten?

Vi hörs,

LarsD




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden