torsdag 7 juli 2016

Ronaldo hit och Ronaldo dit


Jag tar mig en kopp te till.
Tillbaka på kontoret och med fönstret vidöppet fläktar det in lite skönt.
Jag är ensam här.
Ja, det är ju mitt i sommaren.
Åsa Sjöström är på Gotland, Emma Larsson i Italien, Jonathan Saruk i USA och Sara Johari jobbar på Sydsvenskan.
Våra skribenter är på andra uppdrag och min bordsgranne Jörgen Johansson - ja, där gapar bordet tomt också.

Vår redaktionshunds boll fungerar fint som fönsterstopp.
Vi har väldigt många vattenkokare på plats just nu, det är fint. 
8-9 stycken.

----------------

Jag går igenom mina filmklipp från Blekinge och laddar om för en ny film ikväll.
Lär mig saker om kameran - äntligen.

Arkiverar och klipper alltså. Betalar räkningar. 
Kontorsjobb med andra ord.

----------------

Det är mycket snack om Ronaldo just nu i alla kanaler.
Här är en bild jag tog på Ronaldo. Han har precis gjort 2-0 mot Belgien.
Åttondelsfinal i VM. Året var 2002 och han var då den stora stjärnan.
han hade en ful frisyr minns jag men den syns dåligt på den här bilden.
Brasilien har som jag upplevt väldigt lätta att arbeta med. Få stängde träningar och jag minns att vi fotografer fick komma långt fram på träningarna. Reportrarna fick snacka med alla stjärnor.
Så länge de gjorde det på portugisiska...
Då var då och nu är nu.

----------------

Vi hörs.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden