torsdag 10 december 2009

Arlanda


Arlanda, det är inte riktigt min grej.
Jag anländer för tidigt, på tok för tidigt. Det går inte att byta till sig en tidigare flight med den biljett-typ jag har.
Letar och letar efter ett ställe att sätta mig och jobba lite.
Skönt om mailkorgen är tom när man kommer hem åtminstone.
Hittar inget.
Försöker smita, eller planka in på Loungen. Lyckas inte men jag ser alla tomma bord och den där långa baren med läckergommar. Känns såklart lite förnedrande att ta hissen ner igen.
Men titta här, i ett rökigt hörn på Absolut baren går det att sitta. Inte skönt men med både ström och bord.

Idag har jag spenderat hela dagen på Nordens fotoskola.
Det är himla fint på den där ön och nu med alla granar och belysning så känns det mysigt.
Vi fick se både ettornas och tvåornas arbeten och dom är duktiga som satan.
Anna-Karin kommer till oss i vår och jag hade så gärna sagt hej till henne men möten tog sin tid.
Känn dig välkommen till oss i vår om du råkar läsa detta.
Anna som är boss där har ett härligt driv och jag känner mig inspirerad. Både av henne och Mikkel men kanske allra mest av bilderna jag såg. Efter nyår är det jag som ser till att komma igång lite mer med fotograferingen.

Det var ledningsgruppen som hade möte och jag sitter med i den gruppen numer.
Kul att träffa dom också, det finns så mycket tankar och kärlek till fotografin och sånt går ju jag igång på.

Benjamin på jobbet är en härligt galen och kreativ man. Det är en ära att bara känna honom.
Formchef är hans titel på tidningen.
Han tipsar om detta, han gjorde det redan i somras.
Inte tipsade utan gjorde en hel sida med legogubbar alltså som han plåtade själv.

Röjder jobbar hos oss på bildredaktionen och honom har jag känt längre och det är ju också en ära såklart.
Han tipsar om detta men även om detta.

Johanna, Malin och Åsa är med i ett frilanskollektiv nu mer och jag får tipset att titta in på deras sida.
Här.

Jag börjar bli trött såklart. Nu ska jag snart klappa ihop datorn.
Köper tidningen Kamera&Bild, det är ett stort reportage om Robban Henriksson i det. Låt mig säga att det skulle vara en ära att få lära känna honom mer.
I tidningen proffsfoto är det en stor grej om Johan Bävman. Jag tror det blir en skön flight helt enkelt.
Johan, all respekt, det vet du.
Köp du också.
Har jag sagt att du måste köpa Bävmans bok för att stödja bildjournalistiken förresten?
Gör du inte det så bryr du dig inte...

High Roller.
Vodka och champagne.
Kan det va något de?

I morgon är det fredagsbön på Sydsvenskan. Johann håller i den men jag vet inte vem som nominerar bilder tyvärr. Jo, jag tror det är Leif som bytt kvällspasset med Åsa.

Bilden är när Anna ska ge Joakim Ståhl presenter för att han är klar med sitt ordförandeskap i AU i ledningsgruppen.
Jag hoppas jag fick till det där på rätt sätt. Kolla vilka väggar dom har på skolan.

Hörs i morgon.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden