lördag 5 november 2011

Gig 1



Jag skriver igår, för det var ju det. Inte så mycket bloggande igår alltså så jag får hämta ikapp idag istället.
Inom tidningsbranschen är det "utbildningsdag" dagar som igår. Då passar vi på att utbilda oss och på kvällen är det ofta fest.
Varför undrar du?
Det kommer ingen tidning idag.
Sydsvenskan har frågat mig några gånger om jag kan berätta lite om bildjournalistik men jag har nästan alltid varit upptagen.
Men igår gick det fint och jag snackade en timme nere i filmsalen.
Alltid lika extra nervöst att snacka för egna kollegor. Känns som dom största granskarna sitter där men också dom bästa vännerna.
Det gick fint tycker jag och efter det lyssande jag på Anders som snackade om iPaden.
Sen körde jag mot Trollhättan. Det är längre än vad man tror från Malmö.
Eller längre, mer att vägen mellan Göteborg och Trollhättan byggs om så det tog tid.
Men när dom är färdiga kommer alla vinna på det.
Jag träffade ett härligt gäng på Bishops arms som jobbat hårt med något dom kallar Avtryck 2011.
Dom hade hängt sina sista bilder på kulturhuset i Trollhättan där vi också gick förbi och tittade.
Mycket fint.
Jag fick se scenen som jag ska snacka på och jag fick se många av deras bilder men eftersom det både var konsert och bio i lokalen så kollar jag vidare idag.
Här kan du också läsa den artikel som var inne i TTELA i veckan om mig.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden