söndag 28 augusti 2016

Sunday

Det går i full fart just men vid den här veckans slut borde det kännas lite lättare allting.
Vi har en bok som ska sättas ihop och göras helt färdig för att skickas till tryck.
Jag sitter i detta nu och scannar gamla negativ, de sista hoppas jag och utanför  fönstret både blixtrar och åskar det.
Jag får in den här bilden som jag själv tog och på negativfickan står det 16/11-1989.
Shane MacGowan i The Pogues i Solnahallen (har jag för mig det hette) 1989 alltså.
Inte igår direkt. Fuji Neopan.
I boken som vi gör som handlar om KB här i Malmö finns en fin historia om just när de var här för att spela, men för att ta del av den måste du köpa boken, det låter väl rimligt ändå?
Men Shane då, han skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om här och nu och alla gånger jag sett honom eller kollegor som träffat honom på hans stamställe i London.
Vilket geni, kolla en tidig inspelning tillsammans med The Dubliners längst ner i det här inlägget, knappt nykter.




















Så i veckan som kommer väntar mycket med boken såklart men också något uppdrag som ska hinnas med.
Några möten och förhandlingar knackar också på dörren.
Blir säkert en fin vecka.

På tisdag är det vernissage på Fotografiska med Moustafa Jano som jag fått möjligheten att göra en liten film om till just Fotografiska.
Så roligt och spännande. Tyvärr kommer jag inte kunna vara med på vernissagen och filmen jag gjort kommer du kunna se här senare i veckan alltså.
Men i detta nu kan du ta och kolla/lyssna på detta.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden