tisdag 7 februari 2017

Annonspriserna

Annonspriserna inom dagspressen rasar skriver Journalisten, du läser det här.
Sämst går det för storstadspress som tappade 29% sedan samma månad förra året.
Här ser du mer om det.

Samtidigt går det hur bra som helst för TV, läs mer här.
När det kommer till just reklamintäkter så slår väl Super Bowl-finalen här om natten alla rekord.
Jag läser här att CBS tar 5 miljoner dollar för 30 sekunder.
Lägg till en nolla cirka så har du det svenska priset. Bara för att sända reklamen alltså.
Sedan ska den göras.
Här under kommer tre av de reklaminslag som sändes under finalen.
Först ut är ölreklamen som blev så omtalad för att den spelar också politiskt mot Trump och måste ha gjorts på ganska kort tid.
Den är en minut och kostade alltså 100 miljoner att sända bara.
Sen har nog produktionsteamet tagit lite för produktionen också och hur många gånger den sändes har jag ingen aning om.
Ölproducenterna har råd med andra ord.

Det är också lite väl tydligt vilken "grading" som gäller just nu.



Näst ut i den här världen är bilbranschen. De har också pengar, det är för att det är så dyrt med bilar.
Audi valde också att göra en på 1 minut så det är samma kostnad som Bud-ölen.



Här är också en som blev väldigt omtalad.




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden