onsdag 19 juni 2019

Fotbolls-VM



Nu är det fotbolls-VM i Frankrike.
Det för mig in på när jag kuskade USA runt med laget och de senare också tog silver i Los Angeles.
Vilken resa det ändå var.
När Sverige vann över Nigeria i Columbus så gjorde Hanna Ljungberg mål som min remotekamera fångade.
Det var rätt nytt med såna kameror på den tiden måste jag säga så jag var mer än nöjd.
Dagen efter fick jag mail från mina kamrater på Göteborgs-Posten Johan Lindqvist och Peter Claesson som du ser här under.
Wow, vilken dragning tidningen gjorde.
Årets var 2003 och jag minns verkligen väldigt lite från staden Columbus - har för mig att vi bodde på ett hotell ute i en sån där industristad.


Jag minns också hur lätta tjejerna i det där laget var och hur vilken fin tillgänglighet de hade.
Även n'r de förlorat guldet blev vi inbjudna till en fotosession vid en strand innan deras middag.
Vi fick också vara med på Universal Studios i Los Angeles och jag minns att vi såg Shrek på 3D-bio.
Men också att Jonas Lindkvist tog ett brottargrepp på just Shrek., men det är en annan historia.

---------

Den 28/6 släpps en dokumentär om Anders Petersen, den kollar du in va?
Läs mer här.

Jag läser också att Martin Timell stämmer TV4 på 10 miljoner!
Det ska tydligen motsvara 3 årslöner och för mig måste han tjäna för mycket pengar från början.
Oavsett vad han gjort eller inte i den där badtunnan.

Har du sett att Emma Svensson trummar på med sina sommarintervju-serie på sin blogg.
Otroligt att hon håller igång så mycket och klättrar i berg och hinner med.
Svårt att hålla gärna steg med henne.
Läs intervjuerna här.

Annars ser du väl till att ha en fröjdefull onsdag va?

p.s Sa jag att jag vann ett silver med min bild på Hanna Ljungberg i Årets Bild förresten?





Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden