lördag 3 januari 2009

Exakt, exakt, jag kände det också, jajaja...


Jag skrev ju förut att det kommer mer årsbilder och jag kan hålla mitt ord.
Washington Post bästa hittar du här.
Mercurynews hittar du här.
Och när du ändå är där inne så kolla det här från Indien också.
Syns det att det är en stillbildsfotograf som börjat filma tycker du?
Malin Hoelstad har ett nytt bildspel och det hittar du här.
SvD har lyckats samla sin multimedia här för övrigt.
Kobra regerar TV,n och här ser du Elin Berge. Se alltid Kobra!
Varför skulle du inte se hela avsnittet, men kanske du bara vill se Elin då gör du det här.
Varför ska filmare alltid "åka" så i stillbilder?
Ernst-Hugo var en legend. Jag träffade honom på dramaten en gång, han sa till mig hela tiden.
- Broder, broder, broder!
- En annan gång broder, hemma hos mig på Lidingö, sa han.
Underbart!
Se en dokumentär här.
1996 så hade Bo Kaspers Orkester honom som "förband" och han rullades in i rullstol och du ser det här.
Har du inte sett Skånska mord så beställer du nu här.
69 kr filmkultur.
Missade du av någon anledning Riket så köper du det här.
59 kr filmkultur.
Geni. Död.
Mycket här och här i detta inlägget.
Kul va?

Nej, människa sov nu.
Okej, säger jag.
Natti-natti
Bilden är från OS, men det vet du som hängt med ett tag.

Nej, jag glömde. Han bangade inte för lite reklam heller.
Se detta och detta och detta och detta och detta.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har gjort en beställning.
Tack för tipset, eller jag menar tipsen.
Lisa

Mattias Johansson sa...

Gud vad du är effektiv! Lugna dig, jag hinner ju inte titta på allt! För övrigt har jag paus från inladdandet till ÅB. Jag har fått ont i huvudet av bildtextskrivandet...
Ha det godis,

Anonym sa...

Tjena LD. Tänkte tipsa om en liten årsbästa. Sports Illustrated har samlat lite godingar.

Hoppas du har det bra på nya jobbet.

/Dafgård

http://sportsillustrated.cnn.com/multimedia/photo_gallery/0812/2008.pictures.of.the.year/content.1.html

schmunk sa...

Jag får passa på att gratulera till nya jobbet! Hoppas dock att vi fortfarande får njuta av din bildkonst ibland trots detta!

Anonym sa...

Tack för tippsen, hade helt missat kobras inslag om Elin!

Anonym sa...

Grattis till det nya jobbet!

Lars D sa...

Hej Mattias
Jo då du har hela nätterna på dig. Mys och ha ett skönt år kompis!
Halloj Dafgård.
Tack så mycket för tipset.
Hoppas att allt är bra.
Hej Schmunk
Tack, vad snällt. Jo något blir det nog men inte lika mycket. Just nu i alla fall.
Hej Emma.
Tack.

/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden