onsdag 14 januari 2009

Globen


Oj.
Jag sitter på Globe hotell i människobyn.
Tänkte skriva av mig lite men uppkopplingen är ju skrämmande här och jag hittar inte min ”dong”.
Idag har jag lyssnat till VD,n på SVT hela dagen och hon var ruggigt sympatiskt tycker jag. Alla blev vi lite glada.
Tips och annat får vänta med tanke på uppkopplingen.
I morgon har jag ett ”gig” på Aftonbladet.
Haha, jag tycker det är så roligt när jag läser på andra bloggar att man kallar jobb för gig. Lite rockstjärnekomplex liksom så nu för jag mig också med det.
Jag jobbade en sommar på Aftonbladet. Året var 1991.
Då jobbade Fredrik Hjerling där och han är en sån kul kille tycker jag.
Det var mycket bus. En kollega till oss hade varit på stan och fått bilder på Bob Dylan.
- Ettan!, Mitten!, Löpet, sa han och lämnade 2 rullar för framkallning innan han gick och åt. Jag och Hjerling soppade dom snabbt och tryckte ut kopior i rätt ordning snabbt som bara den och plåtade av alltihop men ganska oskarpt och så gömde vi hans filmer och stoppade in dom ”nya” filmerna i framkallaren.
Sen satte vi oss i soffan och väntade.
Vi hörde lätt när han kom i korridoren.
- Ettan!, Mitten!, Löpet hörde vi.
Sen satte han sig vid ljudbordet. (det var ett bra bord som man kollade på negativ med en liten lupp förr i tiden)
Han kollade igenom.
Suckade.
Kollade igen.
Suckade.
Efter ett tag kunde vi inte hålla oss längre.
Det var roligt tycker jag. Alltid mycket skoj runt den där FJ.
I morgon är han inte med dock.
Jag får ett mail från journalisthögskolan i Århus/Danmark och dom vill att jag ska göra någon slags workshop med eleverna där.
5 dagar på olika dagar under våren men jag kommer inte hinna det tyvärr.
Annars hade jag tyckt det varit såååå roligt.
Det hade varit ett gig det, haha.
Men jag måste lära mig säga nej, jag hinner inte allt.
Tror jag.
Bilden är från konsthallen i Malmö. Tagen 1996.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden