onsdag 28 januari 2009

Jonas Lindkvist (med kv, glöm aldrig bort det)


Jonas är min kompis.
Alltså ingen sån där som man ringer och tar en öl med.
Jo, det kan man också göra men det är mer än så.
När jag avslöjar att jag inte ska vara med i NPPA blir han arg.
Nej, inte arg kanske, mer besviken.
Han säger åt mig att skicka upp en DVD med mina bilder så fyller han i allt och skickar in det.
Mina bilder alltså.
Vad ska man säga? Jag blir nästan tårögd och jag hoppas att jag kan ge något tillbaka.
Någon gång kompis.
Tack!
Han nöjer sig inte med det, han ringer och säger ett porträtt till från Kustin.
Okej, säger jag och du ser bilden här uppe.

K&K på vår utlandsredaktion har verkligen höjt bilden på våra sidor.
Det är bra tycker jag och båda tänker tidning, inte bara text.
Underbart.
Nu kommer det ett mail från det ena K,et och hon tipsar om detta.
Här ger man barn kameror och har workshops med dom.
När bilderna är sålda så hjälper man på det sättet barnen med dom pengarna.
Här kan du se bilder.
Här är "bylines" kan man säga.
Underbar idé och det är alltså K som hittar det och tipsar mig om det och så tipsar jag det till dig.
Bra va?
Det är lite så vi jobbar på Sydsvenskan...

Du missar väl inte det här heller.
Eller för ringblixtnörden, detta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lars.

Tänkte höra med dig om du har några bra tips för att fota med blixt? Sida? Hur går du tillväga när du jobbar med blixt (när du väl gör det), tycker det är svårt när man jobbar i blandljus inomhus och man ska slå en blixt från sidan...

Ha det gott.

Fredrik sa...

Hej Anonym,
Jag smiter helt fräckt in här och tipsar om en sida som hjälpt mig oerhört mycket: http://www.planetneil.com/tangents/flash-photography-techniques/

Lars D sa...

Hej Anonym och Fredrik.
Tack för hjälpen Fredrik.
När det gäller min egen blixtfotografering så är den lika med noll. Det är så illa så jag vet aldrig var jag har den om jag någon gång skulle behöva en.
Jag gjorde ett försök när jag var i Finland på tangofestival genom att försöka köra allt med blixt.
Det var ruggigt avigt tyckte jag för man sågs ju hela tiden, jag kunde inte gå osynlig så att säga.
Därför kunde jag inte köra det hela tiden utan mixade lite och sedan dess har blixten legat någon stans. Tangon kan du kolla på här:
http://w2.sydsvenskan.se/bildspel/ldatango/

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden