söndag 1 februari 2009

Söndag i sängen


Ny månad och helt plötsligt ligger det lite, lite snö på backen.
Idag är det mycket Noomi i Sydsvenskan. Det var jag som plåtade den här gången.
Katia Wagner skrev och texten hittar du här. Karin Sandqvist redigerade.
Noomi är en tuff tjej som spelar Lisbeth Salander. Hon har i sitt kontrakt att hon inte gör mycket press.
Kvällstidningarna får nobben helt.
Vi hängde med henne en dag på filminspelning och en kväll.
Jag vet inte hur många filminspelningar jag varit på. Man fryser alltid och det känns som att det inte händer mycket. Men den här gången slog hon ihjäl sin pappa med en yxa.
Pappan började sminkas klockan 03.30 och Noomi vid 07.00 och så togs första bilderna vid 10.00 sådär.
Det finns ett bildspel också såklart, du ser det här.
Annars, njut söndagen.
Wallinskan på jobbet fyller år idag. Grattis till henne såklart.




5 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Det va ju riktigt bra söndagsmorgon läsning.. och bilder också så klart! Det lät ju på dig som att det bara var rött fejkblod över alla bilder, men det blev ju bra som fanken till slut! Mer uppslag åt bilder, det blir ju så bra!
kramen
//Daniel

Anonym sa...

Bra bilder och kul med mycket utrymme! Hur tror du att hon gör sig Salander? Själv har jag rätt goda förhoppningar.

/Peter

Lars D sa...

Hej Daniel
Tack, vad snäll du är. Jag kanske menade att det inte fanns så många varianter på henne än med blod på sig.
Ja, ja.
Hej Peter
Tack.
Jag tror hon kommer klara det där mer än fin-fint.
I filmbranschen så spår man henne som Sveriges nästa Hollywoodstjärna om det nu är något facit.
Men det ger mycket flis till Noomi och det är ju kul.
/ LarsD

Anonym sa...

Riktigt bra bildspel, jag gillar det stillsamma berättande som kontrasterar mot yxdramatiken blodgeggan. Tumme upp!

Claes

schmunk sa...

Mycket bra Lars! Man hoppas ju att ni ska skicka någon att följa lite av Tour de France i sommar. Det passar bra nu när Lance har gjort comeback och cykel är växande sport i Malmö.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden