onsdag 30 september 2009

Åsa Sjöström


Åsa är grym. Hon är duktig fotograf som bara den.
Igår åkte hon till Irland. Tanken var att göra ett snabbt jobb samma dag som hon landade som vi kunde ha idag.
Möjligheterna var små och ont om tid hade hon.
Flyget lyfter från Kastrup och hon kommer upp i luften.
Väl uppe vänder planet för det är fel på det. Hon landar igen.
Väntar.
Lyfter igen och landar på tok för sent i Dublin. Hon stressar och sen får hon iväg ett sms.
"det blir nog ingen ettabild och det har varit en stressig dag"
Ungefär så står det, det är inte ordagrant. Hoppas hon får en bättre dag idag.
Hon reser med Henrik Hamrén och staden är Dublin som sagt.

Idag kommer Viebäcks fotoskola på besök och jag ska berätta om Sydsvenskan.
Jag ska bland annat visas Åsas otroligt fina/bra reportage om Rockabilly-människorna i Dalarna.
Har inte frågat henne om lov inser jag nu men jag hoppas att hon tycker det är okej.

Du ser bildspelet här.
Du träffar henne i Örebro i mars. Tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Lasse!
Hoppas definitivt på en bättre dag idag.
Det är klart du får visa rockabillyn!

Tjo så länge,
Åsa

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden