onsdag 23 september 2009

Sömn är den bästa vännen

Halsen ömmar lite lätt och jag känner mig trött. Förmodligen är det den här berömda svingrejen som kommer rullandes över åkrarna nu rätt in i mig och slår ner mig. Eller så är det bara lite halsont och trötthet.
Men det är alltid lättare att tro på det första och kanske mer väntade.
Vi får se hur det blir.

Det är rätt mycket på jobbet just nu men jag kollar min lista att göra och den minskar. Vi ror iland en hel del som vi satt upp som mål på bildredaktionen. Det är skönt, mycket återstår såklart och konstigt vore annars.
Den här veckan har vi många bra bilder till veckans bild, du ser dom här på fredag morgon.
Var med och rösta.

Idag kommer Emma hem från Israel och i morgon åker Bävman och Thomas till bokmässan.
Två dagar kvar på jobbveckan.

Det är lätt att åka och lära sig mer om multimediaberättande. Du ser mer här.

Nästa vecka åker Åsa till Dublin, det är klart man blir avundsjuk. Sushi Yo är ju förmodligen Europas bästa snurr-sushi.
Ligger i Dublin såklart. På U2,s hotell Clarence kostar en pint med Guinness 5,20€.
Guinnessen kom ju till efter en potatiskris 1759 så ölet fyller 250 år i år. Det kommer alltid något gott ur en kris.
Det märks när man besöker stan. Gott för Åsa.

Kalle har jag inte sett på några dagar, han smyger in och ut på redaktionen. I morgon får jag mysa med honom igen.

Är detta inlägget relevant eller är det bara en väntan på att dottern ska somna så jag kan smyga ner?
- Ja, jag tror det.

Nästa måndag ska jag föreläsa på mitthögskolan i Sundsvall. Jag måste förbereda mig snart. Inte sista dagen, tack.
4 timmar. Eleverna där har egen hemsida och du hittar den här.
Det ska bli roligt att komma ut lite igen och det ska bli roligt att träffa elever igen. Har jag tur så kommer ST,s fotografer också dit, vi får se.

Nu har hon somnat tror jag...

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden