fredag 11 september 2009

Fredagsbönen


Foto: Johann Selles

Men det är klart att man känner att man jobbar på Sveriges bästa bildredaktion.
Vi har fredagsbön varje fredag, där vi sluter samman och knyter ihop säcken för veckan.
Den som kan kommer. Idag var vi 16 personer. Om du tror att det intresset räcker?
Röjder kom in trots att han är ledig. Jenny kom förbi och Linus var i stan.
IDK ringde från Gävle och frågar hur allt är. Leif Å är i Berlin och skickar MMS med en stor kall öl.
Det känns som ett bra gäng. Emma och Åsa har satt ihop en "quizz" med frågor om och kring Perpignan.
Egentligen finns det inga rätta svar utan frågorna som vi gemensamt går igenom är mer för att starta en diskussion.
Bra tänkt och vi äter och småpratar, skrattar och har det bra. Ni såg i förra inlägget vad det var som bjöds.
Emma och Åsa försöker uttala några franska fotografer men Röjder fyller i hur det egentligen låter.
Då berättar vår nye praktikant Johann Selles som är från Frankrike hur det egentligen låter.
Han tar dessutom hem veckans bild med 10-6 mot Tobbes bi-bild.
Du ser den här ovan.
Han är inte bara från Frankrike, han är också från Nordens fotoskola.
Snabbt och lätt har han kommit fint in i gänget och han är duktig den rackaren.
På armen har han tatuerat "love will tear us apart".
Han gillar Joy Division. Bra kille alltså.
Kul, han är kvar till december.

Jag ger blommor till Bävman som är nominerad till Årets fotobok.
Jag ger blommor till Julia som gjorde sin sista dag idag på sommarvikariatet.
Jag ger blommor och vin till Emma som på söndag fyller 30 år. Hurra hurra!
Jag ger blommor till Löfqvist.
Gubben har i veckan varit på Sydsvenskan i 40 år!
40 år och fortfarande med härligt ungdomliga ögon, ser han på fotografi.
Intresset och glädjen för fotografi finns ständigt kvar och det är så kul att ha honom hos oss.
Fullständig respekt Thomas!

Brundin vinner vinlotteriet.
Vi tar fredag allihop.

Njut helg allihop. Vi ses imorgon, det kan jag lova för jag vet ju vad som komma skall i tidningen.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden