lördag 30 april 2011

A2



Idag är mitt reportage om Hammenhögs konstsimslag inne i tidningen.
Jag fick äran att skriva på A2 och såhär ser det ut:

När paniken kommer är det länge kvar. Kanske kan du vara nere dubbelt så länge.
Men panik är panik och luft är luft.
Det handlar om att hitta lugnet. Lugnet att det inte är panik.
Ungefär så.
Jag pratar om att hålla andan under vatten. För mig har det varit en stor del under våren..
I januari träffade jag Hammenhögs konstsimslag för första gången i simhallen i Simrishamn.
Ett nyskapat lag som hade en dröm om VM i Amsterdam i konstsim för herrar.
Visst tänkte jag, det kan bli en rolig historia.
Efter det har det blivit några lördagsmorgnar och ett VM i Amsterdam under påsken.
Hammenhög är Sveriges andra svenska herrlag i konstsim.
Det finns ett sedan länge i Stockholm.
Under VM var det lag från bland annat Paris, Japan, Holland, Stockholm och så lilla Hammenhög.
Att fotografera under vatten är det inget konstigt med. Kameran har jag i en vattentät burk. Det handlar som sagt mer om att hålla andan.
Mitt rekord är 1 minut och 55 sekunder, det får jag inget världsrekord på, men det var inte meningen heller.
Men det har blivit ett fint möte med ett gäng herrar som var säkra på att vara näst bäst i Sverige och till slut blev sämst i världen på något dom nyss startat med.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden