torsdag 21 april 2011

Borås 4



Jag kunde inte låta bi att lägga ut en bild till på Pinocchio. Det är Jim Dine som ligger bakom verket som alltså står i Borås.
Fick också lära mig att det är betalt av en av männen som blivit rik på textilindustrin och främst med underkläder.
Det finns fler i Borås och dom går under begreppet "kalsongadeln" vilket jag tyckte var lite roligt.
Men vad bra det blir ändå med lite kultur i staden och herren som bekostade Pinocchio fixade också en ny konsthall i stan.
Har du vägarna förbi just nu kan du se både Thron Ullberg och Dan Hansson där och i maj kan du se bilder av mina kära vän Jonas på samma ställe.
Det retar mig såklart att jag inte hann förbi idag, hade gärna velat det. Dom satsar mycket på foto och allt det tack vare kalsongadeln och ett stort intresse alltså.
Underbart.

Jag hade som sagt ett gig idag på Borås Tidning och det är alltid lika roligt att komma ut och prata för en ny redaktion.
Att träffa människor fulla av ideér och inspiration. Det är lustigt att vara den som ska komma med inspiration men kanske åka därifrån med mest själv. Ett bra utbyte. Det var många skratt under dagens snack och det värmer så fint i magen, att få folk att skratta.

Det var Anton Hedberg (bror till Frida Hedberg på GP) som bjöd in mig. Han berättade att han hört mig på PFK västras årsmöte och tyckt att det var så bra så att han ville att övriga redaktionen borde höra. Han hade dessutom fått en P-bot på 600 kr men att han tyckte det var värt det.
Fint.
Anton är en härlig kille full av hopp och entusiasm så det var också väldigt givande att tala med honom.
Efter mitt föredrag så var det påsklunch på redaktionen vilket dom hade fixat fint med ägg, sill och lax och ja, du vet.
Gott.
Efter det var det städning av redaktionen och hela redaktionen hjälpte till. Det var fint att se och jag sa till redaktionschefen Anneli Johannisson att detta var en fin teambilding och på köpet får ni ju väldigt snyggt på den redan väldigt fina redaktionen.
Jag såg en äldre man som låg på knä och dammade en bokhylla. Vår redaktion skulle också behöva en upprensning men det är min personliga åsikt såklart.
Ingen annans.

På lunchen satt chefredaktören Stefan Eklund vid vårt bord. Eller jag vid hans, vilket du vill.
Verkade vare en sympatisk man. Både han och vår Daniel Sandström har handplockats från tjänsten som kulturchef till chefredaktör.

Det var fint att få komma till Borås, nu är jag hemma igen.
Undrar när nästa "gig" kommer, nu har jag inget inbokat åtminstone.



P.S Föråt för den helt bedrövliga kvalitén på bilden nedan. Borde inte få finnas i en bildblogg men har du kört mellan Borås och E4/E20 någon gång där rastlösheten kryper inpå och det var en riktigt seg väg så var ju bloggandet en slags terapi för att få tiden att gå.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden