fredag 21 september 2012

Fredagsbönen


Foto: Hussein El-Alawi/Sydsvenskan

- Varje gång det är ett djur med så vinner den bilden, säger Hussein.
Veckans vinnare av Sydsvenskans "veckans bild".

Jag har inte gjort någon statistik på det där men så kanske det är.
Djur är grejen.

Jag har också fått lära mig att på GP måste du ha med en hund på någon av dina bilder i ett reportage.
Spännande. 

Idag åt vi sushi på avdelningen förresten.
Som förr i tiden.

Jag höll i fredagsbönen och snackade om OS som jag bevakade i somras i London.
Rundade av det med en väldigt liten quiz som Håkan Röjder vann överlägset.
Pris.
En temugg från London såklart. 
Köpt på flygplatsen i samma butik jag såg Søren Bidstrup.

Energin kommer och går känns det som. 
Det är höst.
En väldigt fin årstid i mina ögon.

Igår hade vi styrelsemöte i PFK södra och det är ett väldigt fint gäng. Jag blir glad av det där gänget.
Fint.
Jenny Leyman har jobbat så mycket med senaste Årets Bild och så fint hon gjorde det.
Jag blir varm av det än i dag.

Japan är ett bra land. 
På många sätt.

Det här med SvD. Känns inte som en organisationsplan för 2015 direkt.
Blir besviken och orolig.
Såklart.

Får ingen riktig kick av någonting just nu.
Allt står och stampar något.
Har du sett något riktigt bra på sistone?
Ja, ja Bombay Flying club såklart. Andas framtid på många sätt.

Min kollega och vän IDK tänker jag lite på.
En fin kille.
Liksom dom andra.

Chardonney är bästa druvan.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden