söndag 2 september 2012

När hösten kom till byn...

Den här helgen kom hösten. 
Sommaren passerade snabbt och vi slängde oss in i september.
Då är sommaren slut. September går i höstens tecken.
Min första hösthelg promenerades längs landets väg.
Ingen kontakt med telefonen och ingen dator heller.
Ett sista dopp i sjön, inte för att det blev så mycket bad sommaren 2012.
Inte som förr i tiden.

En vecka till och sen tillbaka till schemat på jobbet.
Vad ska hända med mediabranschen?
Ja, den som det visste.

Det blir snyggt att lämna in bilder till kopior på Crimson tycker jag.
Överraskande på något sätt. Måste göra det mer.
Måste bli bättre på att göra roliga böcker också.
Det är så lätt via nätet numer men det har jag skrivit om tidigare.
Gör du det?

Letade en gravplats idag men stenar från 1800-talet är rätt illa tilltygade.
Svårt att se.
Biblioteket, måste bli bättre på att gå på biblioteket också.

Låt det gå under höstlöften. Att sätta upp nya.
Att tänka om, byta linje.
Tar ett bad och utan att det skulle på något sätt ha något samband blir jag ändå sugen på att se om den här filmen om Trent Park.

Har kontakt med Jonas Lindkvist i London. 
Han är där på Paralympics men det har jag redan berättat om. Det jag inte berättat är att han bor på samma hotell som jag bodde på.
Jag tänker mig att han kommer "hem" med tåget och stannar till och tar en sushi på snurrbandet.
Eller så går han till hotellet och tar en kyckling på Nando´s eller en lite finare middag på The fellows.
På vägen upp till rummet köper han en liten påse Maltesers i receptionen och mumsar upp på rummet.
Om han är sugen på en lager tar han säkert den på hotellbaren och förvånas säkert också av mössen som springer på golvet. 
Man vänjer sig.

Med det mesta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin ton du har i bilderna. Snygga.

Lars D sa...

Tack för det.
/LarsD

Peter Holgersson sa...

Det ser ut som att du varvar ner Lars - fullständig harmoni i bilderna :-)

Lars D sa...

Tack Peter
Ja, det var nog som jag sa innan att det var det jag behövde.
Du slet i Göteborg såg jag.
Härligt!

/LarsD

Lars D sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden